donderdag 8 maart 2012

Solid Vision * 8 maart 2012, P60 - Amstelveen

 

Setlist Solid Vision:
The Spirit Carries On, Another Day, Pull Me Under en nog veel meer.

Basgitarist Lucio Manca en zanger Samuele Pintus

Op donderdag 8 maart stapte ik samen met Hans op de bus om 18:47 richting Utrecht CS vanwaar we naar P60 in Amstelveen zouden reizen. Om kwart over acht stonden we in de vrijwel lege zaal te wachten op onze maatjes André en Bruce. Gelukkig waren ze er ook al snel en begonnen we in een hoog tempo al onze muntjes in te ruilen voor bier. Om kwart voor negen zou Solid Vision met het concert beginnen en toen het zover was waren er ongeveer zo'n honderd mensen aanwezig. Jammer want gaandeweg het concert bleek dat de heren heel wat in hun mars hebben. 


De broers Maillard, gitarist Brian en drummer Yan

Ik had ooit in 1989 de allereerste cd van Dream Theater (When Dream and Day Unite) gekocht en was hier zeer mee in mijn nopjes. Totdat ik de plaat thuis opzette en moeders de vrouw horendol naar boven vluchtte door het enorm zenuwachtige gepriegel op gitaar en toetsen door de band. Ik vond het allemaal prachtig, maar moet ook wel eerlijk toegeven dat de muziek niet altijd goed aansluit bij de stemming die je hebt. Helaas is het er (nog ) nooit van gekomen om Dream Theater in het echt te zien, maar het staat nog wel op mijn wensenlijstje.

Mooi overzicht vanaf het balkon

Nu was er dus de mogelijkheid om een Dream Theater coverband te bezoeken die bestond uit alle leden van de band Dominici. Deze band was ooit opgericht door Charlie Dominici, jawel de oud zanger van Dream Theater. Alleen hij was nu uit de band en vervangen door de huidige leadzanger Samuele Pintus. Deze beste man kwam uit de band Sacrifice en bleek zeer goed bij stem te zijn. Misschien zelfs wel beter als de hudige échte zanger van Dream Theater. Zo werd het dus een uiterst geslaagde avond met een heerlijke afwisseling van rustige nummers zoals Another Day en technische hoogstandjes als Pull Me Under. Jammer was alleen dat er zo weinig mensen op afgekomen waren, de band trok zich er in ieder geval niets van aan en gaf een goede en gemotiveerde show van twee uur.

De band bedankt het publiek
 
 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten