Posts tonen met het label Jesco. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Jesco. Alle posts tonen

woensdag 25 augustus 2021

Jesco * 22 augustus 2021, DB's - Utrecht

 


Setlist Jesco:
Going Home, Bored Or Sad, Dominique, The Cuckoo, Fifty Shades, Ligabue, Home Wrecker, Gasoline, Crow Black Chicken, Jesco, Attic Stomp, Gabriel, Mean Motherfucker, Bread & Coffee, Baby Don't Come Back, Tamales, Show You The Way, Bod Diddley, The Stew en The River.


In de overdekte tent


Jesco

In deze magere concerttijden ben ik altijd op zoek of er ergens toch nog iets leuks te beleven valt. Zo zag ik een tijdje geleden dat Jesco een terrasconcert ging geven bij DB's, dus gooide het in onze concertapp. Nou daar kwamen best veel reacties op, duidelijk dat iedereen heel veel zin heeft in live muziek. We ging ik op zondagmiddag 22 augustus met een volle auto op weg, Renate, Robin en Hans completeerden het viertal. Het was de hele dag verschrikkelijk slecht weer geweest, zware regenbuien en zelfs een klap onweer. Maar toen we bij DB's aankwamen scheen zowaar het zonnetje en er was een prachtige professionele overkapping aangelegd. Dit omdat er de hele zomer (nou ja, zomer) door terrasconcerten worden gegeven, dus zaten we sowieso droog mocht het weer gaan regenen.


Stemmen van de banjo


Victor van den Hende met zijn wasbord

Toen we aankwamen waren Argo en Saskia er al, later kwamen daar André, Kimberley en Bas ook nog bij dus werd het een gezellige boel. Eindelijk waren we weer eens bij elkaar en door het natte gras, het bier en de geurende biozuilen (als je weer eens moest aftappen) kregen we vanzelf een ouderwets festivalgevoel. Natuurlijk was het net als twee weken geleden in Tivoli bij Walk The Psychjams een zittend optreden dus toen de band begon zochten we allemaal een stoeltje in de overdekte tent.


Mooi overzicht van achter de band


Joran van Bart

Ik heb deze Folk 'n Roll band al een aantal keren gezien, maar zo goed als de band deze keer speelde had ik nog niet meegemaakt. Wat een geoliede machine is dit geworden zeg. De band is gestart in 2013 en heeft na een EP (Just Business, 2016) en een album (Worms, 2018) in april jongstleden een nieuw album genaamd Bored Or Sad uitgebracht. Dit album onderscheidt zich door zeer veel variatie in de nummers, dit vond ik zelf in het verleden nog weleens een minpuntje. Ondertussen zijn er diverse bezettingswisselingen geweest, zo stopten medeoprichter Bram Schouten en drummer Loek van Oijen. Hierdoor moest men ook wat aanpassingen in de stijl doen.


Veel plezier


Mean Motherfucker

Maar wat vooral veel deed met de muziek was eind 2016 de komst van accordeonist Joost Bos en in 2019 wasbordspeler/percussionist Victor van den Hende. Niet alleen de instrumenten geven een extra dimensie aan de band maar ook de stemmen van beide mannen klinken prachtig samen met de stemmen van bassist Joran van Bart en leadzanger, banjo/gitaarspeler Berend Vrakking. Tegen 16:00 uur begon dan het optreden en de stemming zat er meteen goed in. Wel moeilijk om bij deze muziek te blijven zitten. Dus zat er niets anders op om af en toe maar mee te klappen......


Joost Bos uit volle borst


Berend Vrakking

De band begon met Going Home gevolgd door het nieuwe en vrolijke nummer Bored Or Sad. Hierin heeft de mondharmonica een hoofdrol. Tot Gasoline volgden er weer wat oudere nummers. Leuk was het contrast tussen het rustige nummer Gabriel gevolgd door het spetterende Mean Motherfucker. Er waren zo'n 120 bezoekers aanwezig, de helft daarvan zat op het niet overdekte deel en wonderlijk genoeg ondanks de dreigende luchten bleef het droog. Tussen de nummers door, het stemmen van de banjo was nog weleens een probleem, waren de mannen zeer snedig. Er werden zeer geslaagde grapjes gemaakt, alle vier deden daar flink aan mee maar Bram heeft zijn evenknie wel gevonden in Victor.


Joran op de bas


De setlist

Met door met het prachtige samenzang van alle vier de bandleden Show You The Way kwam er een einde aan het zeer geslaagde optreden. Natuurlijk werd er geroepen om een toegift, de mannen kwamen nog één keer terug en besloten met drie nummers van het allerlaatste en nieuwe album Bored Or Sad. Met Bo Diddley konden we allemaal lekker mee blèren wapapapapapauw of zoiets, daarna nog The Stew en The River en toen was het toch echt afgelopen. Veel mensen namen daarna nog de moeite om de nieuwe cd te kopen en een praatje met de band te maken. Wij bleven natuurlijk ook nog even hangen en na een frietje gingen we weer voldaan naar huis na een geslaagde middag.


De tent


Het terrein


De al eerder gekochte cd





vrijdag 28 oktober 2016

Jesco * 28 oktober 2016, Eetcafé Stathe - Utrecht


Setlist Jesco:
Long Black Road, Dominique, Crow Black Chicken, Just Business, Golden Teeth,
How We Were made, Bo Diddley, Love Auction, Brian And His Brown Eyed Chicks
en The Stew. Toegift: Mean Motherfucker/King Louis.


Jesco


Loek van Oijen

Liz was over uit Canada en ik zei 's middags tegen haar, heb je zin in een leuk concert vanavond? Nou zo gingen we 's avonds dus met zijn drietjes (Renate, Liz en ik) naar Utrecht met de bus waar in Eetcafé Stathe Jesco ging optreden. Toen we binnenkwamen was de band al bezig en werden we warm begroet door Saskia, Argo, Nikki, Karina en Gijs. Ook voor Liz was dit leuk want zij kende ook de nodige mensen van dit clubje. De band speelde vanavond alvast ter ere van de nieuw uitgegeven EP die we natuurlijk aan het eind van de avond gelijk aangeschaft hebben. 


Berend Vrakking en Joran van Bart


Goed gevulde zaal

Zoals altijd speelde de band bevlogen en de aanstekelijke muziek zette de zeer goed gevulde zaal op zijn kop. Wel was het even wennen want gitarist Bram was kort geleden gestopt en niet vervangen. Het geluid was daardoor wel iets minder vol, maar dat hoorden alleen de kenners. Het schijnt dat er binnenkort weer een nieuw bandlid bijkomt, geen gitarist maar een accordeonist. Ben erg benieuwd wat dat ,et het geluid doet. Jammer genoeg duurde het optreden iets korter dan gepland, maar dat kwam omdat de nummers op waren...... Heel erg geslaagd en wanneer gaan we ze nu eens zien in De Wereld Draait Door? 


Gezellige boel


Gijs, Liz, Saskia en Nikki


De net uitgebrachte EP met handtekeningen



Alle foto's van deze avond: https://photos.google.com/






donderdag 3 maart 2016

Daddy Long Legs en Jesco * 3 maart 2016, DB's - Utrecht



Setlist Jesco:
Long Black Road, Dominique, Crow Black Chicken, Just Business, Golden Teeth,
How We Were made, Bo Diddley, Love Auction, Brian And His Brown Eyed Chicks
en The Stew. Toegift: Mean Motherfucker/King Louis.
Setlist Daddy Long Legs:
Blood From a Stone, Evil Eye, Motorcycle Madness, Castin' My Spell,
Death Train Blues, I Feel So Electric, Long John's Jump en Shackin' Up.

Jesco

Elke keer kwam de datum niet lekker uit maar eindelijk kon ik weer eens naar Jesco op donderdag 3 maart in DB's te Utrecht. De band speelde in het voorprogramma van Daddy Long Legs en ik moest me natuurlijk eerst een beetje oriënteren op deze voor mij totaal onbekende band. De muziek ligt erg in de lijn van Jesco dus dit ging een avondje van een Blues, Roots, Punk, Americana en Country mix worden. Na een bakkie koffie bij ons thuis kon ik met Argo en Saskia meerijden dus na aankomst in DB's konden we een lekker koud biertje pakken. Er waren nog een heleboel andere bekenden, Nikki, Erik, Allert, Karina, Gijs, Diede, Rens, Rianne en natuurlijk alle bandleden van Jesco. Dit ging dus vast en zeker een gezellig avondje worden. 


Jesco


Joran op de bas in de schijnwerper

Jesco mocht een half uurtje spelen en de zaal was lekker gevuld. Het was voor mij twee jaar geleden dat ik de band voor het laatst gezien had en ik moet zeggen ze hebben een flinke stap gemaakt. Een goede set met afwisselende nummers (de laatste keer vond ik het wat eentonig worden) en de band maakte een volwassen indruk. Snellere nummers werden afgewisseld met wat rustige en langzamere nummers en de zaal deed lekker mee. Na afloop werd er volop geroepen om een toegift en de band kon niet anders dan voldoen aan deze vraag. Erg geslaagd en een prima opwarmer voor de hoofdact. 


Berend op de Banjo


Alle bandleden van Jesco

Daddy Long Legs begon lekker maar na een minuut of twintig was ik het wel even zat. Mooi moment om even naar het toilet te gaan en wat biertjes te gaan halen. Toen ik terugkwam zat ik er wat beter in en hebben we flink staan hossen op de aanstekelijke Bluespunk en hebben veel lol gehad. De drummer ging nog de zaal in en ging languit liggen met zijn maracas (sambaballen) op de grond, dit veroorzaakte natuurlijk de nodige hilariteit. Net zoals het slaan op de trom met daarop het nodige bier. We hebben na afloop nog heel lang aan de bar nagekletst en met een auto volgeladen (7 personen) heeft Saskia ons weer netjes thuisgebracht. 


\
Berend op gitaar, Loek op drums en Joran op bas


De setlist van Jesco


Daddy Long Legs


Murat Akturk op gitaar


Daddy Long Legs lead vocals, gitaar en mondharmonica


Op de trommel met bier


Drummer Josh Styles ligt met zijn sambaballen op de grond






















zaterdag 28 september 2013

Jesco, All Access, Desolace Divine * 28 september 2013, Café Unique - Maarssen


Setlist Jesco:

Setlist All Access:

Setlist Desolace Divine:
Black Wings Upon Us, Storm, Last Generation, Desolace Divine en The Chase.



Stukje in de VAR
 
Na het optreden van All Access in juni in de Melkweg ontstond bij mij het idee om een rock/metal avond te organiseren in onze stamkroeg muziekcafé Unique. Dit kon natuurlijk niet alleen met All Access maar een "opleggertje" was dat ik inmiddels Jesco enkele nummers zag spelen op de jamavond en dat werd de tweede band. Na het concert van Sonata Arctica in Utrecht hadden Robin en ik in de bus zitten kletsen met Xander en Kimberley. We vertelden dat Robin in een band zat waarop Xander vertelde dat hij basgitaar speelde in Desolace Divine. Ze waren een tijdje geleden verhuisd naar Maarssenbroek maar de rest van de band woonde nog in Oss en het lag allemaal een beetje stil. Toen ik dus een derde band zocht ben ik gaan luisteren naar de muziek van de band en was de keuze snel gemaakt. Dit paste prima in de avond die ik voor ogen had dus werd deze band de derde act van de avond.

Jesco, met rechts Joran van Bart


All Access

Natuurlijk moesten er wat zaken geregeld worden daarom kwamen we een paar keer voor die tijd bij elkaar. Verder kregen de jongens van kroegbaas Dennis een kleine reiskostenvergoeding en mochten de bandleden gratis drinken op de concertavond. Op zaterdag 28 september was het dan eindelijk zover, Jesco mocht de spits afbijten in een zeer goed gevuld Unique. Heerlijke aanstekelijke rock gemixt met verschillende stijlen zoals onder andere country. Een prima zanger met personality en een leuke afwisseling van instrumenten zoals mondharmonica en banjo. Toch gingen de nummers op het einde wat op elkaar lijken, dus daar is nog wat werk aan de winkel voor de boys. Daarna was het de beurt aan All Access van Robin. Helaas gingen er veel mensen buiten zitten, dit omdat er veel vrienden en kennissen van Jesco bij hun concert vuurdoop aanwezig waren.



De setlist van Desolace Divine


Desolace Divine

De band baalde daar zichtbaar van maar had daar zelf ook wel een beetje de hand in. Er waren weer diverse nummers waarin Brandon teveel schreeuwde en dat was jammer. De nummers zijn namelijk erg goed, gelukkig waren er een aantal rustige nummers bij waarin duidelijk de potentie van de band naar voren kwam. Ook werd er soms afgeweken van de onderlinge afspraken en dat was ook niet erg handig. Na een korte pauze was het de beurt aan de laatste én hardste band van de avond, Desolace Divine. Muzikaal was dit allemaal prima, helaas was de zangeres niet al te best. Wel een leuke persoonlijkheid maar als de band verder wil zal het toch echt een betere moeten vinden. Opvallend was wel de uitstekende gitarist/grunter, vond dit wel een topper. Al met al kwam ik tegen 2:00 uur 's nachts tevreden (met wel iets teveel bier op) thuis na een geslaagde eerste Maarssenbroekse rock/metal avond.


Niet iedereen kon het waarderen...