maandag 30 mei 2011

Uriah Heep * 30 mei 2011, De Boerderij - Zoetermeer



Setlist Uriah Heep:
Intro, I'm Ready, Return To Fantasy, Stealin', Rainbow Demon, Money Talk, Russel
Gilbrook Drum Solo, Nail On The Head, The Wizard, Into The Wild, Gypsy, Look At
Yourself, Kiss Of Freedom, July Morning, Lady In Black, Toegift: Free 'n Easy, Bird Of
Prey en Easy Livin'.  

De band was in een prima vorm

Op de eerste dag van de week naar de Boerderij in Zoetermeer met Hans, Renate, Nicole en Robin achter het stuur vertrokken we om 19:15 vanuit Maarssen. Om iets over achten kwamen we aan bij de zaal, helaas waren alle parkeerplaatsen al weg en moesten we aan de overkant van de weg in een wijkje de auto parkeren. Om 20:20 kwamen we aan in de volle zaal (het concert was uitverkocht) en na het kopen van de muntjes en een drankje begon Uriah Heep strak om 20:30 met spelen. Na een intro begon de band met een nummer van de nieuwe cd, I'm Ready. Een lekkere stamper en of het daardoor kwam (ik weet het niet) maar toen kneep ik mijn (grote bier)glas kapot. Met een bebloede hand naar de bar, gelukkig had Renate een papieren zakdoekje meegenomen en deze er om heen gewikkeld. Kreeg ik voor de schrik een nieuw biertje... 

Na het openingsnummer gelijk twee heerlijke oude krakers. Return to Fantasy en het massaal meegezongen Stealin'. Helaas vond ik het concert daarna wat in kachelen. Rainbow Demon is wel goed maar live ben ik er niet stuk van en Money Talk vind ik (en ook de rest met mij) gewoon een matig nummer. Dit blijft me toch een beetje bij van deze avond, het ene moment weer erg leuk en goed en het andere moment zakte het allemaal wat weg. Maar goed, het blijft altijd een feest om de band bezig te zien, het enthousiasme en de vakkundigheid straalt er van af en Bernie Shaw is een geweldige zanger met veel persoonlijkheid.

Drumsolo van Russel Gilbrook 

Na de drumsolo van Russel Gilbrook kwam het aanstekelijke nieuwe nummer Nail on the Head, gevolgd door The Wizard en Into The wild. Gypsy blijft een klasse nummer en bij Look At Yourself mocht gitarist Mick Box zich flink uitleven. Toen werd het tijd voor een rustig intermezzo met het hele mooie nieuwe Kiss of Freedom gevolgd door de geweldige klassieker July Morning. Natuurlijk mocht Lady in Black niet ontbreken, alleen in plaats van normaliter afsluiter aan het einde van een concert werd het nu het laatste nummer voor de onvermijdelijke toegiften. 

Voor het eerst bij een Heep concert maak ik mee dat er publiek op het podium mocht komen. Met een man of tien werd de eerste toegift ingezet Free 'n Easy. De podium gangers werden bedankt en Bird of Prey ging over in het laatste nummer van de avond Easy Livin'. De zaal ging nog even helemaal los en om kwart over tien was het dan toch echt afgelopen. Dit was voor mij de zevende keer dat ik de band live bezig gezien heb ik vond het persoonlijk één van de minste keren. Kwalitatief en kwa beleving niets op aan te merken maar er waren een aantal momenten in het concert dat het niet helemaal op gang kwam. Maar dat kan natuurlijk ook wel aan mijzelf gelegen hebben..... Toch blijft Heep één van de allerbeste live bands die er zijn en is het altijd een feest om er bij te zijn. 

Lalalalala


Mooi duo bij het nummer Lady in Black 


Review van http://www.lordsofmetal.nl/



Geen opmerkingen:

Een reactie posten