vrijdag 6 juni 2008

Blue Öyster Cult * 6 juni 2008, De Boerderij - Zoetermeer


Setlist Blue Öyster Cult:
Summer of Love, Before The Kiss, Burnin' For You, Harvester of Eyes, Shooting Shark,
The Vigil, Flaming Telepaths, Cities On Flame With Rock and Roll, Buck's Boogie,
Golden Age of Leather, See You in Black, Then Came the Last Days of May, Godzilla
(Don't Fear) the Reaper, Black Blade en The Red & the Black. 

Heerlijk veel gitaarwerk

Ik had Blue Öyster Cult al eens op Arrow gezien, maar dat viel me toen niet mee. Volgens mij zijn ze zowiezo niet vaak in Nederland geweest maar nu kreeg ik de kans om ze eens in het clubcircuit te zien. In de jaren 80 en 90 had ik zo'n beetje al hun elpee's gekocht. Ook daarmee was ik al wat afwijkend omdat Blue Öyster Cult eigenlijk heel onbekend was in Nederland in tegenstelling tot Amerika. Dit was ook wel te merken aan het aantal reviews wat ik op internet heb kunnen vinden van het optreden in de Boerderij: nul. 


Ze hebben in totaal maar 13 studio albums gemaakt in bijna 40 jaar. Ook de kwaliteit van deze albums wisselt nogal evenals de nummers hierop. Live is het een geheel ander verhaal. Met een goede selectie uit dit materiaal zijn de concerten een geweldige ervaring. De band begon deze avond wat aarzelend, maar naarmate de interactie met het publiek groter werd groeide het enthousiasme. Het zijn dan ook geweldige muzikanten en de band speelde uiteindelijk dik twee uur (130 minuten). Een aanrader voor iedere liefhebber van gitaarwerk en echte hardrock.

De band werd enthousiaster naarmate de avond vorderde 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten