zondag 28 augustus 2016

Cracked Up en L7 * 28 augustus 2016, De Melkweg - Amsterdam



Setlist Cracked Up:

Setlist L7:
Deathwish, Andres, Everglade, Monster, Scrap, Fuel My Fire, One More Thing, I Need,
Slide, Crackpot Baby, Must Have More, Drama, Shove, Freak Magnet, Shirley en
Shit List. Toegift: American Society, Pretend We're Dead en Fast en Frightening. 



Punkband Cracked Up

Best wel een tijdje getwijfeld om naar L7 in de Melkweg te gaan. Zondagavond is niet de fijnste avond voor een concert en het was wel even geleden dat ik nog iets van de band beluisterd had. Had in de jaren negentig twee cd's gekocht waarvan ik de plaat Bricks Are Heavy erg gaaf vond met het geweldige hitje Pretend We're Dead. Hungry for Stink vond ik wat minder maar ook hier stonden wel een aantal lekkere stampers op. De band is officieel opgericht in 1985 en de eerste release "L7" kwam uit in 1988. De laatste release "Slap-Happy" was in 1999 en de band hield in 2001 op te bestaan. Grappig is dat op dit moment (29 augustus 2016) op Musicmeter nog steeds staat dat de band gestopt is. Op 6 juni 2015 was L7 namelijk voor het eerst weer in springlevende lijve te zien op Rock am Ring en ook nog in de originele formatie en dit is dus nog steeds zo. 

Lucia


L7

We (Hans, André en ik) werden vanavond eerst verwend door een leuke punkband uit Amsterdam genaamd Cracked Up. De (dames)band zette een leuke energieke show neer zodat de sfeer er gelijk goed in zat. Om 21:00 uur was het dan zover, de terugkeer van L7 op Nederlandse bodem. Ik heb alleen kunnen terug vinden dat de band in 1992 drie keer in Nederland opgetreden heeft (misschien weet iemand nog of ze vaker in ons kikkerlandje geweest zijn?). Er werd gestart met Deathwish gevolgd door het lekkere Andres (spreek uit, André) dus dat was gelijk al lol met onze eigen André erbij. 


Vet optreden

Het geluid was uitstekend en ik had niet verwacht dat de dames zo goed bij stem zouden zijn. Diverse filmpjes op Youtube hadden een andere indruk gegeven maar het was live erg goed. Wel lollig dat ze allen inmiddels wel een respectabele leeftijd bereikt hebben (50, 53, 55 en 56) en dat bassiste Jennifer Finch nog steeds in haar hotpants op het podium staat. Er zit genoeg variatie in de hardrock nummers met grunge, doom en punk invloeden en de band heeft écht een eigen geluid. De ene keer was het weer wat rustiger in de zaal en het andere moment bewoog alles en werd er flink gesprongen. Een wat korte juffrouw naast mij probeerde alles op foto vast te leggen dus heb ik er maar even opgetild om een paar mooie overzichtsplaatjes te maken. 


Jennifer Finch


Monster!

Eigenlijk was er geen moment dat de enthousiaste band verveelde of verslapte en het werd een avond die zeker in de top van mijn concertlijstje van 2016 zal eindigen. Het is duidelijk dat de dames weer terug het podium opgeklommen zijn omdat ze er gewoon écht zin in hebben. Na lekker mee geblérd te hebben met I Need, Freak Magnet en Shit List was het alweer afgelopen. Lang geleden dat een zaal zoveel rumoer maakte voor de (toch wel gegeven) toegift. Natuurlijk ontbrak de publieksfavoriet Pretend We're Dead niet maar daarna kwam nog een heerlijk snelle afsluiter in de naam van Fast en Frightening. 


One More Thing


Headbangen

Een super avondje was toen afgelopen en het zeer gemèleerde publiek (punkers, rockers, metalheads en "gewoon uitziende mensen") stroomde langzaam de zaal uit. Ik liep zeer onverwacht (ook voor mezelf) achter een medewerker van de Melkweg aan die met twee dames achter de coulissen ging. Hier heb ik nog even met de frontdame van Cracked Up staan praten en de wachter voor de deur van L7 gaf aan dat ik nog even moest wachten alvorens de dames van L7 klaar waren om me te woord te staan. Dat vond ik toch wel erg spannend worden dus heb ik dit maar niet afgewacht en ben terug gegaan naar Hans en André waar we de avond met een laatste biertje hebben afgesloten. 


Donita Sparks


4x Donita Sparks


Jennifer Finch


L7 - American Society (gedeelte)


L7 - Pretend We're Dead (gedeelte)



De Setlist









Geen opmerkingen:

Een reactie posten