zondag 24 maart 2013

Severity, Winterfylleth en Enslaved * 24 maart 2013, P60 - Amstelveen


Setlist Severity:
Onbekend
Setlist Winterfylleth:
The Fields of Reckoning, The Threnody of Triumph, Defending the Realm en Mam Tor (The Shivering Mountain)
Setlist Enslaved:
The Sleeping Gods @Tape, Riitiir, Ruun, The Watcher, Thoughts Like Hammers, Ethica Odini, Roots of the Mountain, Materal, Convoys to Nothingness, Allfadr Odinn/Slaget I Skogen, Immigrant Song, Isa en Fenris.


Winterfylleth

Nou is de zondagavond niet mijn favoriete concertavond maar voor Enslaved wilde ik wel een uitzondering maken (zeker toen ik het kaartje ook nog kado kreeg van Argo......;-) Verder is het dan wel extra fijn dat P60 goed en snel bereikbaar is met de auto. Nadat ik Argo, Saskia, Joran en Susan had opgehaald vertrokken we om 19:00 uur richtig Amstelveen. Helaas moesten toch nog even in de snijdende koude wind voor de deur wachten maar om iets over half acht waren we dan toch binnen. Heel veel volk was er niet maar dat werd later wel iets beter en was het toch nog wel gezellig druk.



Gitarist Mark Wood

Over de voorprogramma's kunnen we kort zijn. Het nederlandse hardcore metal bandje was niet al te best, dus daar maken we helaaml geen woorden aan vuil. Daarna was het tijd voor Winterfylleth. Ik had hier vorig jaar ook al eens naar geluisterd omdat ze op Graspop zouden komen en ook dit keer had ik de moeite genomen wat te luisteren van tevoren. Er zitten af en toe wat aardige stukjes in de nummers maar voor de rest is het een erg eentonige muur van geluid. Gelukkig hadden we Enslaved nog en wat een fantastische band is dat toch. De nummers zitten erg goed in elkaar met veel afwisseling. Het werd een uitstekend avondje met helaas één minpunt. Doordat het geluid wat te hard stond hoorde je de zang niet helemaal goed doorkomen. Om half twaalf was ook dit avondje weer voorbij en lag ik om kwart voor één in mijn mandje.



Enslaved, zanger/bassist Grutle Kjellson en gitarist Arve Isdal


Zwaaien met de haren


Gitarist Ivar Bjørnson


En zijn uitgebreide voetbediening


De setlist van Enslaved netjes van het podium afgehaald



Lees ook een review op: 
http://www.metalfan.nl/






Geen opmerkingen:

Een reactie posten