zaterdag 21 juni 2014

Martyr, Steelwing en Battle Beast * 21 juni 2014, Estrado - Harderwijk


Setlist Martyr:

Intro - D.I., Afterlife, Snow & Fire, All Warriors Blood, Insensible Scream,
Scene Of Hell, Most Evil, Circle of 8, Eaten Alive en Outtro.
Setlist Steelwing:
Tokkotai (Wind of Fury), Point of Singularity, The Nightwatcher, Full Speed Ahead!,
The Illusion, Under the Scavenger Sun, Roadkill (...Or Be Killed), Necropolis en The Running Man.
Setlist Battle Beast:
Let It Roar, Justice and Metal, Out on the Streets, Neuromancer, Raven,
Into the Heart of Danger, Show Me How to Die, Black Ninja, Fight, Kill, Die,
Iron Hand en Victory. Toegift: Kingdom, Enter the Metal World en Out of Control. 

Foto gemaakt door fotograaf Rob Sneltjens


Zanger Robert van Haren en gitarist Rick Bouwman

Op zaterdag 21 juni had ik samen met Robin een heerlijk avondje in Estrado in Harderwijk. Helaas was het bezoekersaantal niet erg hoog te noemen, ik denk met veel positiviteit een man of 100. Noora van Battle Beast was al aanwezig bij de merchandise stand en nadat we een fotootje hadden gemaakt hebben we allebei een Battle Beast vest en ik de beide lp’s gekocht. Nadat ik die in de auto had gelegd begon de Nederlandse metal band Martyr. De zanger hiervan heeft volgens mij overal last van, adhd, asperger en hyperventilatie ofzo want hij kan geen moment normaal doen. De muziek vind ik niet zo boeiend maar al met al was het wel grappig. Robin werd ook nog op het podium gesleept en mocht met een stelletje andere gasten headbangen. 

Robin op het podium!

Nog een keer, nu eigen foto

Setlist Martyr

Toen was het tijd voor Steelwing. Ze zagen eruit als een echte glamrockband alleen was de muziek wel echt metal. De zanger was wel heel erg verzorgt, z’n glanzende haartjes zaten netjes, zijn borst geschoren en nog meer van die ongein. Het was wel aardig maar ik was blij dat het eindelijk zover was dat we konden gaan zien waarvoor we gekomen waren Battle Beast. Helaas was ook de organisatie niet echt strak geregeld, het duurde elke keer heel lang voordat alles in orde was. Hierdoor kon het gebeuren dat het hoofdprogramma pas om 23:00 uur begon. 

Gitaargeweld bij Steelwing

Zanger Riley was wel erg begaan met zijn uiterlijk

Uitgeteld

Gelukkig waren we met de auto anders hadden we al naar huis gemoeten. Battle Beast was (natuurlijk eigenlijk) geweldig. Heerlijke metal nummers, goed strakke band en een prachtig grommende en schreeuwende Noora. Perfecte metal wat mij betreft. Heerlijke nummers als Let It Roar, Out on the Streets, Neuromancer, Black Ninja, Iron Hand, Kingdom en Out of Control. De band is nu vier keer in Nederland geweest en alle keren was ik erbij. Als ze opnieuw komen ga ik op zeker weer! Na het concert heb ik gauw de elpee’s uit de auto gehaald en hebben alle bandleden beide posters getekend en zijn we nog maar een keer op de foto gegaan. ‘t Was weer een heerlijk avondje! 

We staan rechts vooraan!

Gitarist Anton Kabanen

Zangeres Noora Louhimo

Heerlijke metal

Effe een biertje voor de dorst 


Op de foto voor én na het concert  

Twee posters met handtekeningen en de setlist


Lees ook een review op: 
http://www.utrecht-roxx.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten