vrijdag 1 november 2013

Mother Misery en Queensrÿche * 1 november 2013, De Effenaar - Eindhoven


Setlist Mother Misery:
Dirty Little Secrets, Monochrome, Dying Heroes, Broke Down, Fade Away, Standing
Alone, I Will never Learn, To Hell en My Soul.
Setlist Queensrÿche:
Queen of the Reich, Speak, Walk in the Shadows, The Whisper, En Force, Child of
Fire, Warning, Where Dreams Go to Die, Midnight Lullaby, A World Without, Guitar
Solo, The Needle Lies, NM 156, Roads to Madness, Fallout, My Empty Room, Eyes of a
Stranger, en Empire. Toegift: Jet City Woman en Take Hold of the Flame.



Mother Misery was een beetje standaard rock


Setlist van Mother Misery


Lekker stel... (foto gemaakt door Bert van metalshots.com)
 
In september 2009 had ik Queensrÿche voor het laatst gezien, in de Boerderij in Zoetermeer. Toen was Geoff Tate nog gewoon de frontman/zanger en ik had een prima avond gehad. Nu dus met de nieuwe zanger Todd la Torre en de band kon nu ook weer de oude nummers spelen, Geoff kon óf wilde dat niet meer. Zo zijn er op dit moment dus twee Queensrÿche's actief. Op station Utrecht met André afgesproken en dat lukte maar net aan, mijn trein had 10 minuten vertraging. Nadat ik de halve trein doorgelopen was kon ik gezellig bij André aanschuiven, hij had al gezorgd voor een blikje Heineken.


Een volle Effenaar


Wat een opkomst! Gelijk een oude kraker Queen of the Reich

We moesten voor de deur van de Effenaar in de rij gaan staan, maar toen we binnen waren konden we toch wel behoorlijk vooraan staan. Het ging wel erg hard met de halve liters dus was het wel wat lastig dat ik een paar keer mijn blaas moest legen. Maar zo'n ouwe lul laten ze gelukkig nog wel redelijk gemakkelijk door de massa heen friemelen. Het voorprogramma was niet erg geweldig, beetje standaard maar wel symphatieke gasten. Bij Queensrÿche ging het meteen goed los, de band begon met een stelletje ouwe krakers en de stemming zat er meteen goed in. Moet zeggen dat ik een aantal van de oudere nummers live beter vind als op de plaat. Uiteindelijk werd het een geweldige avond en gingen we we zeer voldaan met de trein van 23:30 weer naar huis. We kwamen Eus Straver met z'n maat Kick Verhaegen nog tegen in de trein dus ging de reis lekker snel. Nadat ik op station Maarssen was aangekomen ben ik naar huis gewandeld en lag om 01:00 uur weer in mijn mandje. 
 

Gaaf gitaarduo


Todd had er zin in


Gitarist Michael Wilton


Ongelofelijke stem heeft die Todd La Torre

Lees ook een review op:

http://mwiemetalblog.over-blog.com/
http://www.rockportaal.nl/
http://www.rockblog.nl/






Geen opmerkingen:

Een reactie posten