zaterdag 21 september 2013

Maqama en Riverside * 21 september 2013, De Vorstin - Hilversum



Setlist Maqama:
Exile, Judas, My Gospel, Uciekaj. Lastman, Darfur, Afryka, Ronin, Circus en Dream Catcher.
Setlist Riverside:
New Generation Slave, The Depth of Self-Delusion, Feel Like Falling, Driven to Destruction, Reality Dream III, Living in the Past, We Got Used to Us, Egoist Hedonist, 02 Panic Room en Escalator Shrine. Toegift: Celebrity Touch en Left Out. Toegift 2: Second Life Syndrome.

Maqama was een leuk voorprogramma


Gitarist Maqama met zijn "voetpedalen"

Renate was onverwachts een aantal dagen naar Valencia, Robin bij zijn vriendin en Rick zat met zijn team gezellig aan het bier. Dus ik even gekeken wat er zoal was te beleven en dat was best de moeite waard. Riverside stond al jarenlang op mijn lijstje en die traden op in de Vorstin. Zo vertrok ik in mijn eentje dus tegen half acht naar Hilversum en was al vlak voordat de zaal open ging bij de ingang. Het voorprogramma was ook een Poolse band, Maqana en was best de moeite waard. Goed ingespeelde band met prima zanger, leuke opwarmer! 


Plectrum van Maqama


"Voetpedalen" van de gitarist van Riverside

Riverside begon iets over half tien en stopte pas om 23:45 uur, de mannen hadden er zin in en het was een prima optreden. Heerlijke nummers, gelukkig zijn de laatste cd's wat pittiger en live was het zowiezo allemaal wat vlotter. Ik stond aan de linkerzijde bij de gitarist, de strook hiervoor moest vrijgehouden worden voor een professionele Nederlandse cameraman die het hele concert vastlegde. Ook op het podium en balkon stonden camera's, ik geloof in het totaal zeven. Zijn vrouw was constant foto's aan het maken, ze waren al fan vanaf het allereerste uur en hadden de band al zo'n 50 keer gezien. Heb daar altijd wat moeite mee met die vergaande verafgoding, volgens mij hebben ze zelf niets van het concert gezien. Toen er op een gegeven moment nóg een stuk of drie fotografen om me heen stonden werd ik er wel een beetje kriebelig van. Maar goed het zal er allemaal wel bij horen. De band speelde erg strak en het zijn allemaal topmuzikanten, het was dus genieten geblazen. Heb er dan ook geen minuut spijt van gehad dat ik er naartoe ben gegaan. Was om half één weer keurig thuis na een toffe avond. 


Heerlijk avondje


Zanger, basgitaris Mariusz Duda


Even een intermezzo met het publiek


Gitarist Piotr Grudzinski


De drummer in het "zonnetje"





Geen opmerkingen:

Een reactie posten