vrijdag 3 februari 2012

Red Fang en Mastodon * 3 februari 2012, 013 - Tilburg



Setlist Red Fang:
Painted Parade, Hank is Dead, Throw Up, Reverse Thunder, Into the Eye, Good to Die, Sharks, Malverde, Prehistoric Dog en Wires.
Setlist Mastodon:
Dry Bone Valley, Black Tongue, Crystal Skull, I Am Ahab, Capillarian Crest, Colony of Birchmen, Megalodon, Thickening, Blasteroid, Sleeping Giant, Ghost of Karelia, All the Heavy Lifting, Spectrelight, Curl of the Burl, Bedazzled Fingernails, Circle of Cysquatch, Aqua Dementia, Crack the Skye, Where Strides the Behemoth, Iron Tusk, March of the Fire Ants, Blood and Thunder, Creature Lives (with Red Fang).


Red Fang was een lekkere kruising tussen metal en stoner rock



013 in afwachting van Mastodon


Op vrijdag 3 februari trok er een sneeuwfront over Nederland en er viel een flink pak sneeuw. Natuurlijk liep het treinverkeer al snel vast en ook de wegen raakten verstopt. Op het hoogtepunt om half vier 's middags stond er meer dan 900 km file. Nou dat moest wat worden, de trein was eigenlijk geen optie (maar ook het idee om op een perron op een trein of bus te moeten wachten met deze ijzige temperaturen (-12) trok me niet zo). Steeds maar kijken naar de file informatie en heel langzaam gingen er telkens weer enkele tientallen kilometers af. Om 18:30 in de auto gesprongen met een warme slaapzak en water mee (je weet tenslotte nooit wat er onderweg kan gebeuren) en glibberend ging ik hier de wijk uit. Op de afrit naar de A2 toe stond ik al vast... Het duurde bijna een half uur voordat ik door onze fraaie nieuwe landtunnel bij Leidse Rijn was, waarom de rechterbaan afgesloten was snap ik nu nog steeds niet. Hierna ging het eigenlijk wel redelijk alleen bij Zaltbommel (hier was aan de andere kant een ongeluk gebeurt) en in de buurt van Den Bosch stond ik vast. Uiteindelijk stond ik iets over half negen in de zaal en kon ik nog een groot deel van het voorprogramma zien. Red Fang was wat later begonnen vanwege alle weerproblemen. 


Het gave drumstel


Het Mastodon doek achter het podium


Red Fang was gelijk een lekkere binnenkomer. Eigenlijk niet zo heel bijzonder maar gewoon lekkere (stoner) rock. De nummers werden met enthousiasme gebracht en het geluid was prima. Daarna was het eindelijk de beurt aan Mastodon. Nadat ik twee jaar geleden al bijna naar de band was geweest, het concert in Tivoli werd indertijd afgelast, kon ik ze eindelijk eens live aanschouwen. Nou wat mij betreft was het allemaal nogal wisselend. Doordat de band nogal hard speelde miste ik veel van de aparte passages en accenten die zij in hun muziek verwerken. Gelukkig was dit niet bij elk nummer zo en was er ook veel te genieten. Vooral met de heerlijke nummers Curl of the Burl, Crack the Skye en March of the Fire Ants ging het lekker los. Toen ik bij de laatste paar nummers naar boven was gelopen viel het op dat de hele uitverkochte zaal (2200 fans) goed meedeed. Ik zat lekker snel in de auto en de terugreis liep (op een aantal vervelende mistbanken na) voorspoedig. Wel moest ik onderweg bij "de Lucht" mijn voorruit even schoonmaken met sneeuw, natuurlijk zaten m'n sproeiers dicht. Om kwart over twaalf was ik alweer thuis na een reis van iets meer dan een uur.



De band



De gedeeltelijk doorzichtige Flying V van Brent Hinds



Mooi overzicht van bovenaf


Lees ook een review op: 

http://www.nu.nl/
http://tbeest.wordpress.com/
http://www.roarezine.nl/
http://www.rockblog.nl/





 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten