zaterdag 3 april 2010

Ulysses en Andromeda * 3 april 2010, De Boerderij - Zoetermeer



Setlist Ulysses:
The Gift of Tears, Guardian Angel, Lost, Family Portrait, Anat en How Much More.
Setlist Andromeda:
Recognizing Fate, Slaves of the Plethora Season, In the Deepest of Waters, The Cage
of Me, Extension of the Wish, Worst Enemy, Parasite, My Star, Inner Circle en The
Words Unspoken. Toegift: Periscope.
                                           
Heb me suf gezocht naar een review op het internet maar niets gevonden. Zegt misschien ook wel iets over de beetje kleurloze band Andromeda. Wel jammer, want ik heb de band leren kennen door hun prima cd The Immunity Zone (2008). Vond dit een erg goed album en ben toen al de andere cd's ook maar gaan verzamelen. Toen de band op tour naar Nederland kwam heb ik zoals altijd wat vriend(inn)en warm gemaakt om mee te gaan. Uiteindelijk ben ik op zaterdagavond 3 april met Nicole en Hans naar de Boerderij getogen. In het voorprogramma speelde de Nederlandse prog band Ulysses. Prima composities, we vonden alleen de zang niet zo geweldig.

Prima band, uitstekende muziek maar weinig uitstraling 

Eigenlijk was Andromeda vanzelfsprekend erg goed. De start was wat lastig, het geluid van de gitaar lag eruit en er moest nog even wat geknutseld worden. Het duurde nog een paar nummers maar daarna was het een prima optreden. De band speelde strak met prima muzikanten, een agressieve drummer, een goede en innemende zanger, goede gitaristen en toetsenman. En toch sloeg helaas de vonk niet over naar het publiek. Misschien is de met veel tempo wisselingen gelardeerde muziek voor een live optreden wel wat te ingewikkeld? Jammer, de volgende keer maar overslaan en gewoon thuis naar de muziek van deze jongens luisteren. 


    De setlist van Andromeda


Mijn eigen gemaakte filmpje (met m'n telefoon) van Andromeda op youtube:






Geen opmerkingen:

Een reactie posten