zaterdag 31 oktober 2009

Kayak * 31 oktober 2009, P60 - Amstelveen


Setlist Kayak:
Rhea, Letters From Utopia, Coming Up For Air, Freezing, Irene, Close to the fire,
Because I Love You, Merlin, When the Seer Looks Away, Niniane, Let the Record Show,
Nobody Wins, Turbulence, Alienation, Undecided, Before the Angels Fell, For All the
Wrong Reasons, Mammoth, See See the Sun, Act of Despair, Selfmade Castle,
Starlight Dancer, Chance For a Lifetime. Toegift: Ruthless Queen en Full Circle. 

Solo op de bas van Jan van Olffen 

Misschien wel het beste concert wat ik ooit gezien heb van Kayak in P60 Amstelveen gisteravond. Alles valt op zijn plaats. Als zanger heeft Edward Reekers gelukkig weer het échte Kayak geluid in plaats van Bert Heerink. Cindy Oudshoorn hoort nu volledig bij de band en de meeste nummers passen nu ook bij Cindy (zelfs bij Starlight Dancer klopte het allemaal). Daarom gelukkig ook veel nieuwe nummers met nog wel enkele oude krakers. Klasse! Ik vind de band nu beter dan ooit! (voor de volledigheid: ik heb ze eerder gezien in 2005 (3x), 2003, 2002, 2000 en in de zeventiger jaren). Verder dank aan de bandleden voor de mooie foto's na het concert en de drumstok voor mijn oudste zoon van Pim! 

Diverse reacties uit het gastenboek van http://www.kayakonline.nl/
Net terug van het concert in Amstelveen. Wat een uitmuntend optreden zeg. Ik heb Kayak nog nooit eerder zo in vorm gehoord! Fantastische setlist bij nader inzien. Tja ik blijf het vinden.. wat een groep. Wat een muziek. Wat een topklasse. En iedereen is weer gegroeid. Dan kijk ik vooral even naar Joost en Pim! En Ton, ik heb nog nooit zulke spetterende solo's van je gehoord, geweldig!! De keyboards waren ook goed hoorbaar gelukkig. Wellicht kom ik later nog terug op het concert, nu even lekker een biertje pakken en nagenieten van een geweldige avond. Robin Boer.

Fantastische avond gisteren in Amstelveen. In de allereerste plaats vanwege de dame en heren op het podium: KAYAK was in erg goede vorm. Bovendien was het geluid prima (hoewel misschien iets te hard). Maar niet alleen de muzikale kant van de avond was top. Door de aanwezigheid van hardcore fans als Dirk, Marc en Robin, was het samen met de eega ook in sociaal opzicht zeer geslaagd. Na afloop nog wat zieltjes proberen te winnen voor dit gastenboek, dat, zoals bekend, mijn bron is voor het bestand met e-mailadressen van KAYAK-fans. Er is namelijk nog steeds reden om dat bij te houden ... Peter.

Wat moet ik nog toevoegen aan de schrijfsels van Peter en Robin? Inderdaad, ons favoriete orkestje was in absolute topvorm en speelde P60 compleet plat. Afgelopen vrijdag in Leiden was het al een uitstekend optreden, maar het lijkt wel of de band zelf de poppodia toch prefereert boven de schouwburgen. Want het was gewoon nog beter, dynamischer, noem het maar hoe je wilt ... het was ronduit een geweldige avond. En ook met de gezelligheid zat het weer goed. Dirk.


 Van links naar rechts en van boven naar beneden: Cindy Oudshoorn en Edward Reekers
Robin met Edward Reekers, Robin en Rick met Cindy Oudshoorn,
drummer Pim Koopman zet zijn handtekening op een drumstick voor Rick

Afgelopen zaterdag in P60 Amstelveen inderdaad geweldig concert. De band straalt ook spelplezier uit en speelt niet op de automatische piloot. Veel van mijn oude favoriete bands moeten het voornamelijk van oud werk hebben, zo niet Kayak. De nieuwe CD is weer geweldig (net als de vorige overigens). De setlist was uitstekend, al ontbrak wat mij betreft Medea van Coming up for air. Van het oude werk zou ik graag Relics from a distant Age (The Last Encore) eens live horen. Maar ja, Kayak heeft zoveel goede muziek gemaakt dat het lastig kiezen is. Hopelijk is het geen definitief afscheid en vinden ze een vorm om door te gaan. Jammer dat in de huidige tijd andere zaken dan de muziek vaak belangrijk zijn om op grote schaal succes te hebben, iets dat Kayak zeker verdiend. Wim Rijkmans

Hieronder mijn eigen gemaakte filmpje (met m'n telefoon) van Kayak op YouTube:








Geen opmerkingen:

Een reactie posten