dinsdag 11 oktober 2005

Kayak * 11 oktober 2005, Schouwburg Amstelveen - Amstelveen



Setlist Kayak:
The Secret Study, A Strange and Cryptic Tale, Friend of the Stars 1,
Celestial Science, The Student, Dance of Death 1, Fresh Air, Running Water,
The Monk?s Comment 1, Seekers of Truth 1, Dance of Death 2, Save My Wife,
The Monk's Comment 2, Pagan's Paradise, The Inquisition, The Wandering Years,
The Monk's Comment 3, If History Was Mine Alone, Friend of the Stars 2,
A Man With Remarkable Talents, Settle Down, The Monk?s Comment 4,
The Flying Squadron, Dance of Mirrors, A Royal Invitation, A Cruel Death - Comment 5,
Tell Me All, The Tournament, The Golden Cage, Seekers of Truth 2, Living in Two
Realities, Act of Despair, The Secret Study 2, The Centuries, You Won't Find Me Alive, Friend of the Stars 3, Epilogue - The Fate of Man. 

Na het enthousiaste bezoek in april in Theater De Kom in Nieuwegein zijn we nog een keer naar deze rockopera geweest. Nicole was er deze keer ook bij en we hebben er net als de vorige keer volop van genoten. Het is toch wel sneu dat dit soort producties niet op waarde worden geschat in Nederland. Met een beetje meer media aandacht had de band veel meer publiek getrokken, daar ben ik van overtuigd.


Bert Heerink van Kayak

Diverse reacties uit het gastenboek van http://www.kayakonline.nl/
Nostradamus .... Ik had in het begin toen ik de cd hoorde nog wat twijfels; maar na wat meerdere draaibeurten werd ik steeds enthousiaster. Nu ik alle nummers door en door ken vind ik het gehele album fantastisch. Geen nummers die effe snel in elkaar zijn gezet maar ik hoor nu sterke composities die goed in elkaar zitten en tot een prachtig geheel zijn samengesmolten. Gisteren ben ik voor het eerst gaan kijken in Amstelveen en ik moet zeggen "mijn grote complimenten !!!" Wat een goede show zeg; en wat zag alles er weer prima uit. Tot in de puntjes geregeld. De muziek, het dansgebeuren en de voortreffelijke zangpartijen. Ik had Monique nog niet eerder gehoord maar wat een geweldige strot heeft ze. Het laatste half uur van de eerste zet had ik steeds kippevel (prachtige zang en prachtige composities). Ton en Pim geweldig wat jullie weer in zo'n korte tijd gecomponeerd hebben (dubbel cd).

Klein klein minpuntje vond ik dat de snare drum te zacht was en over het geheel meer galm op het totale drumstel; iets wat bij de Merlinconcerten die ik gezien/gehoord heb beter was. (dit alleen omdat ik zelf drummer ben en daar op let ...) Jammer dat het grote publiek jullie prachtige shows nog niet ontdekt hebben. Ik was met nog 11 andere bezoekers waarvan niet allen Kayak goed kenden maar deze waren ook razend enthousiast en hadden dit niet verwacht; dus er zijn zat potentiële fans die jullie nog moeten zien te bereiken. Meer t.v. optreden (gek dat jullie nog steeds niet bij Barend en van Dorp zijn geweest ...). Tot slot: blijf ons vermaken met deze uiterst goede concerten want toch maken jullie nog genoeg mensen blij. Kayak bedankt en ga zo door!!! Richard Ris.

Wel wat laat, maar wederom geweldig in Amstelveen. Het hele DVD idee steun ik van harte. Maar bedacht ik me (misschien een losse flodder). Mocht het allemaal financieel niet haalbaar zijn, is het dan geen idee om als grande finale in een uitverkocht Paradiso (of Melkweg) te gaan staan. Daar zijn immers wel de camera's van fabchannel aanwezig!! Zoals eerder gememoreerd, het zou eeuwig zonde zijn als deze show niet voor het nageslacht bewaard blijft. Jan.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten